Partnerzy serwisu:
Biznes

Hitachi: Chcemy wyznaczać standardy w branży sterowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
25-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Hitachi: Chcemy wyznaczać standardy w branży sterowania
fot. Hitachi
Przyspieszenie rozwoju nowych technologii (w tym – sztucznej inteligencji) ma pozwolić Hitachi na osiągnięcie przewagi nad konkurencją i wyznaczanie standardów na rynku systemów sterowania. Ważnym krokiem w tym kierunku było przejęcie Thales GTS. Koncern zamierza też wejść na nieobsługiwane dotąd rynki.

Dzięki przejęciu GTS i dołączeniu 8 tysięcy pracowników, Hitachi Rail zatrudnia obecnie ok. 23 tysięcy osób na całym świecie. Mniej więcej 60% z nich pracuje w sektorze sterowania, a 40% – w dziale taborowym. Odpowiada temu także struktura wynoszących przeciętnie 7,3 mld euro rocznie przychodów ze sprzedaży.

Zakończony pod koniec maja proces akwizycji systemów sterowania ruchem kolejowym Thalesa trwał trzy lata. Sama liczba krajów, w których obie firmy oferowały swoje produkty i usługi, sprawiła, że o zgody urzędów antymonopolowych trzeba było zabiegać niemal na całym świecie. Wydłużyło to czas łączenia obu firm – badania koncentracji prowadzono m. in. w Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii. – Wynikało to z tego, że po połączeniu nasz udział w rynku mógłby stać się zbyt dominujący– wyjaśnia prezes zarządu Hitachi Rail GTS Polska Paweł Przyżycki.

Ważnym czynnikiem, który wpłynął na decyzję o przejęciu, był fakt, że oba koncerny w dużym stopniu dopełniały się pod względem geograficznym. Mimo wspomnianego wcześniej szerokiego zakresu działania obu korporacji zaledwie w kilku krajach bezpośrednio konkurowały one ze sobą. – Zazwyczaj w zakresie signallingu tam, gdzie był obecny Thales GTS, praktycznie nie było Hitachi Rail, i vice versa – zwraca uwagę nasz rozmówca.

Połączenie z Thales GTS ma przynieść efekt synergii. Hitachi Rail będzie teraz miało do dyspozycji więcej funduszy do sfinansowania prac nad rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Również centra badawczo-rozwojowe, powadzone dotychczas osobno przez obie firmy, będą mogły być lepiej wykorzystywane. Przyspieszenie prac badawczych jest dziś konieczne, by w dobie cyfryzacji sterowania ruchem kolejowym wyznaczać – zgodnie z aspiracjami Hitachi – standardy na rynku. Temu samemu ma służyć podpisane niedawno strategiczne partnerstwo z amerykańskim producentem sprzętu komputerowego NVIDIA.

W ramach swojej strategii Hitachi Rail planuje również rozszerzenie oferty taborowej. Jednym z regionów, w których firma chce zwiększyć obecność, jest Europa Środkowo-Wschodnia (w tym – Polska, gdzie do tej pory nie oferowane były pojazdy szynowe).
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

Infrastruktura

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

inf. pras. PKP PLK 29 lipca 2024

Skradzione urządzenia SRK nadal nieodnalezione

Infrastruktura

Celiński: Potrzeba rozwiązań lepszych od ERTMS

Innowacje

Celiński: Potrzeba rozwiązań lepszych od ERTMS

Roman Czubiński 05 listopada 2018

Celiński: Kolej nadrabia zaległości w systemach sterowania

Tabor i technika

Zobacz również:

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

Infrastruktura

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

inf. pras. PKP PLK 29 lipca 2024

Skradzione urządzenia SRK nadal nieodnalezione

Infrastruktura

Celiński: Potrzeba rozwiązań lepszych od ERTMS

Innowacje

Celiński: Potrzeba rozwiązań lepszych od ERTMS

Roman Czubiński 05 listopada 2018

Celiński: Kolej nadrabia zaległości w systemach sterowania

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5